Garancia kérdés – by DarkEvil

A legutóbbi garanciás bejegyzésnél (még a thingol előttinél) kialakult egy kis brainstorm köztem és Zirowe között, miszerint a cserélt készülékekre vonatkozik az újrakezdett garancia.

Az alapsztori az volt, hogy nekem már tavaly október végén, november elején volt egy garanciális ügyem, melyben ki bírtam harcolni, hogy cseréljék a készüléket. Ott helyszínen még meg is kérdeztem a boltot, hogy garancia ideje módosult-e (mivel ahogy Zirowe, úgy én is “tisztában” voltam ezzel, hisz 2 éve tanulom én is a jogot), de a válasz egyértelműen az volt, hogy NEM. – Ezt alátámasztotta a továbbiakban az is, hogy az Apple honlapján ellenőrizhető garancia érvényesség szériaszám alapján nem változott, az eredeti 1 év futott továbbra is (még a mai napon is az eredeti végdátum figyel ott).
A helyszínen már meg sem próbáltam vitatkozni, mivel ezek általában MINDIG kudarcba fulladnak, de ahogy Zirowe, úgy én is írtam a fogyasztóvédelemnek, hogy tisztázzam, hogy az én esetem miben különbözik a jogszabályban leírtaktól, de a válasz akkor még az volt, hogy a garancia idő az eredetinek megfelelően folytatódik tovább.

Azonban, mint ahogy most kiderült, a fogyasztóvédelemnél is rendbeszedték magukat, és ahogy az a levelükből is látszódik, mostmár kiállnak amellett, hogy újrekezdődik a garancia. Ez egyrészt örömértékű, hisz mindent apró-cseprő dologgal bevitt eszközt javítás helyett cserélnek, ergo ez egy egyszerű mód lenne a garancia hosszabbításnak, viszont másrészt sajnos szomorú is, hiszen, ahogy az eddigi garanciális példák mutatják, egyik bolt sem ismeri el a meghosszabbított garanciát, pereskedni meg nem hiszem, hogy sokan fognak ezügyben az adott bolttal.

Ezek után mindenki vonja le a konzekvenciát, további kérdéseket ezügyben kommentben fel lehet tenni Zirownak, és úgy általában mindenkinek, valamint ha lenne még ezügyben tisztázandó hivatalos kérdésetek, írjátok meg, és felvesszük a hivatalos szervvel/szervekkel a kapcsolatot.

DarkEvil

7 thoughts on “Garancia kérdés – by DarkEvil

  • 2009. May 23. at 13:48
    Permalink

    Az apple honlapján lévő szériaszám ellenőrző nem számít, hiszem az csak az eredeti alap garanciára vonatkozik és nem hinném, hogy szervizelésenként változtatnák.
    A hivatkozási alap a szerviz papírja, ami igazolja, hogy megtörtént a csere és, hogy mikor.
    Elvileg ezen papírokkal (munkalap+eredeti garancia papír) lehet már bármit igazolni.

    DarkEvil: és merre vagy másod éves?:)

  • 2009. May 23. at 16:23
    Permalink

    Egyáltalán nem kell pereskedni ilyenkor, csak bejelenteni a fogyasztóvédelemnél, ha problémád van, ők utánajárnak, és ha megalapozott a probléma, akkor felszólítják az érintett céget, aki ha nem tartja be ezután se a jogszabályt, akkor megbüntetik őket. És nem egy touch árával…

  • 2009. May 23. at 17:24
    Permalink

    @Zirowe: “és nem hinném, hogy szervizelésenként változtatnák.” – de hisz új készüléknél új szériaszám nem? ez alapáján minden szervizelésnél bejegyzik az új készüléknek a számát, egész pontosan azt, hogy meddig érvényes a garancia

  • 2009. May 24. at 14:05
    Permalink

    @Zirowe:

    csáó. be tudnád linkelni az apple seira szám elenörzőjét. már rég keresem de még nem sikerült megtalálnom.

    kösz,

    tom

  • 2009. May 24. at 14:53
    Permalink

    bazdmeg mennyi idő már mig ez a kibaszott hozzászólás kikerül?

  • 2009. May 24. at 15:57
    Permalink

    @tom: Gratulálok. A heti primitív díját te vitted!

Comments are closed.