Garancia – írta Toucher

Mostanában felpörgött ez a garancia téma, ezúttal Toucher osztotta meg a tapasztalatait velünk. Azért azt hozzátenném, hogy ehhez azért hatalmas szerencse is kell, szerintem.

Múlt héten  a Touchom kidobta a taccsot. A gondja az volt, hogy vissza akartam állni 3.0 béta 5-ről 2.2.1.-re és hibát jelzett. Restore módban maradt,ezt megoldottam a QuickPwn-nel,de ezután se működött. QuickPwn után pedig nem indult el, csak az alma logó volt a képernyőn, majd fél óra után automatikusan újraindult. Ez azért volt,mert játszogattam a 3.0 bétákkal,szóval inkább tessék erről leszokni, én megtettem. Nem nehéz,könnyebb róla leszokni mint a cigiről:-)
Ezután hétvégén szórakozgattam vele bőven, estébe nyúlóan. Ellenőriztem USB-csatlakozást, megpróbáltam másik gépen, mindent, amit az Apple ajánlott. Összesen 4 gépen próbáltam meg (2 nekem, 1 szomszédnak, 1 a másik szomszédnak).
Meguntam, hétfőn bevittem a szervizbe, az iStyle pesti boltjába (ahol lett vásárolva ott nincs szerviz,ezért ide küldtek). Megnézték pikk-pakk 5 perc alatt. Azt mondták,egy alkatrész ment tönkre. 3-5 nap, amíg beszerzik.
Azt mondták, ha megadom nekik az e-mail címemet, értesítenek e-mailben, ha készen van.
Másnap megnéztem az e-mail fiókomat,és már kész is volt.
Az ön készüléke megérkezett, átvehető a következő időponttól:2009.05.12.
Csak csütörtökön értem rá átvenni, akkor odamentem. Igazi meglepetés várt: egy új iPod Touch!
Na persze ez nem úgy működik, hogy ha az 1G-sed tönkrement, 2G-t adnak helyette. Persze kaptam egy 1G-t, ugyanolyat, amilyen az előző volt, csak éppen karcmentes. Csillogott-villogott, örültem is neki. Természetesen ha van garanciád, akkor adnak újat ha a régi tönkrement. Semmi hibája nem volt. Hazavittem, aktiválás (nem vesz sok időt igénybe, kb. fél percet, ha van iTunes accountod). Ami vicces, hogy 1.1.5-ös szoftvert raktak rá. 2.2.1 restore. .Megvagyunk. Nos, ez nekem nagyon jól jött, mert a Touchom hátulja extrakarcos volt. Azóta vigyázok rá, 1 karc sincs rajta. A garancia nem hosszabbodott meg, marad az első Touch vásárlásától számított 1 év. Ha tönkre megy a Touchod és nincs garancia már, akkor újat kell venned. Ez az Apple-módszer, mindig ezt csinálják, csak vegyünk újat. Minden terméknél. De legalább rendes garanciát kapunk a pénzünkért.

15 thoughts on “Garancia – írta Toucher

  • 2009. May 20. at 11:19
    Permalink

    Nekem is volt hasonló esetem és én is egy újat kaptam (az igért két hét várakozási idő helyet másnapra), bár szerintem refurbished touch az, amit adtak (amely megérzésemet az is alátámasztja, hogy ha megállapítják, hogy ez bizony csere, akkor miért nem csak egyszerűen leemelik a polcról az újat és adják oda doboz nélkül? amikor én gariztattam még nem volt 2g, szal nem volt probléma találni 1g-set).

    Viszont ezt már másodszorra olvasom itt, hogy ha kicserélik a touch-ot, akkor nem hosszabbodik meg a gari.

    Nem tudom, hogy ezt honnan vettétek, de a magyar fogyasztóvédelmi törvények nem ezt mondják (4. éves joghallgató vagyok, már vizsgáztam a cuccból): a kicserélt eszközre újraindul a teljes alap garancia, ha meg az egész eszközt kicserélték, akkor az egész készülékre újraindul a gari.

    Ez alól még az apple sem vonhatja ki magát! (persze csak ha itthon vetted a cuccost)
    + a vásárlástól számított 3 évig van a készülékre kötelező szavatosság, ami független a garanciától.

    Have a nice day:)

  • 2009. May 20. at 17:39
    Permalink

    @Zirowe:ha jól értelmezem a szavatosságot, akkor három évig garantálniuk kéne a szervízelést nem?

  • 2009. May 20. at 19:51
    Permalink

    A szavatosság az a termék rejtett hibáira vonatkozik, ami csak huzamosabb használat után jönnek elő. Ilyenkor megfordul a bizonyítás a garanciához képest.

    DarkEvil: mit tudok rosszul?

  • 2009. May 20. at 20:17
    Permalink

    @Zirowe: Garancia újrakezdés, eszközcsere esetén. Ha nem hiszed, hívd fel az alábbi számot: 06-1/210-4677, vagy 06-1/311-7030, vagy írj az alábbi e-mail címre: levelek@fogyasztovedelem.hu
    Azért adtam meg, mert addig felesleges ezen vitázni, míg magad sem győződsz meg róla.

  • 2009. May 20. at 20:25
    Permalink

    @DarkEvil: Miért, te beszéltél velük?
    Ptk. 308.§ (3) bekezdés második fele: A szavatossági jog (jelen esetben a garancia vagy más nevén jótállás) érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

    Miután ez minden dologra így van, nem gondolom, hogy az apple kivételt jelentene ez alól, csak azért, hogy szorgalmazhassa az “évente új termék megvételének” politikáját:)

  • 2009. May 20. at 20:53
    Permalink

    @Zirowe: Az az igazság, hogy nem nagyon érint meg, hogy a PTK mit mond. Hívd fel őket és frissítsd ez ügyben az információd; Természetesen azért írtam, hogy hívd fel, mert már beszéltem velük, pont emiatt a dolog miatt.
    Továbbiakban, míg megpróbálsz meggyőzni arról, hogy “mit tanultál, és az az igaz” típusú hozzászólásokat pendingelem, míg fel nem hívod Őket/írsz nekik, és megkérdezed.
    Csak mert úgy érzem, hogy hiába próbáljuk meggyőzni a másikat arról, hogy Te mit tanultál, ill. hogy maga a fogyasztóvédelem mit mond.
    Félre értés ne legyen, nincs harag, se semmi, csak azért írtam azt amit, mert szeretném elkerülni a sok-sok hozzászóláson keresztüli felesleges szócséplést :)
    Amennyiben beszéltél Velük, és a Te állításod bizonyul igaznak – ami csak azért lenne érdekes, mivel én 2008 október vége, november eleje tájt beszéltem velük, pont iPod Touch 2G garancia miatt, és a válaszuk az volt hogy garanciális csere esetén is a jelenlegi garancia folytatódik tovább, hosszabbítás, újrakezdés nélkül) – , akkor abban a pillanatban hivatalosan is elnézést kérek, és igazat adok Neked. De addig is… :)

  • 2009. May 20. at 20:59
    Permalink

    Rendben, megkérdezem:)

  • 2009. May 20. at 23:42
    Permalink

    végre valami érdekes téma! na lássuk az eredményt…

  • 2009. May 22. at 13:37
    Permalink

    Megjött a fogyvédelem válasza, és úgy látszik ,hogy nekem és a törvénynek volt igaza.
    Csatolom az én kérdésemet és a választ (nagyon fontos, hogy ez elvileg csak a Magyayrországon vásárolt apple termékek viszonyában érvényes, a külföldről hozottak nem tudom milyen megítélés alá esnek):
    Én levelem:
    Üdvözlöm, információkat szeretnék kérni Magyarországon boltban vásárolt apple ipod touch termék garanciális feltételeiről.

    A termékre egy év jótállás van, de azt a tájékoztatást kaptam a hivatalos szerviztől, hogy ha a terméket teljesen kicserélik nekem egy újra a régi hibája miatt garanciálisan, akkor az új termékre nem fog újra kezdődni a jótállási idő, mint ahogyan azt a Ptk. előírja.

    Azt szeretném kérdezni, hogy ez a gyakorlat a szervíz részéről mennyire jogszerű?

    Nem ütközik véletlenül a
    Ptk. 308.§ (3) bekezdés második fele: A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

    paragrafusába?

    Ha mégis jogszerűen jár el a szerviz, akkor ez hogyan lehetséges?

    Akkor az is valószínűsíthető, hogy a termékre, mint tartós fogyasztási cikk, nem érvényes a 3 év szavatossági idő?

    Válaszukat előre is köszönöm.

    Fogyvédelem válasza (korrektek, másfél napon belül válaszoltak):

    Tisztelt Uram,

    A szerviz félretájékoztatta Önt.

    A cserélt készülékre új és teljes garanciaidő vonatkozik.

    Ha a szerviz gyakorlatában is a tájékoztatása szerint jár el, komoly büntetésre/bírságra számíthat.

    Üdvözlettel:

    Selmeczi Balázs

    elnök

    Fogyasztóvédő és -Érdekszövetség Alapítvány

    http://www.fogyasztovedelem.hu

  • 2009. May 22. at 14:54
    Permalink

    erről már csak az Apple magyarországot kéne megkérdezni…
    apple.hu/hun/footer/contact-us/
    valakinek ideje esetleg?

  • 2009. May 22. at 15:10
    Permalink

    Az apple véleménye tök mindegy, mert a törvények a fontosak:)

  • 2009. May 22. at 16:55
    Permalink

    @Zirowe: de ők nem azok a fajták, hogy inkább fizetnek bűntetést csak nekik legyen igazuk? :) tudom, hogy a torvenyek a fontosak…

  • 2009. May 22. at 18:21
    Permalink

    @Mateo87: Annyiszor kéne fizetni bűntetést, ahányszor ezt megxsinálják és a bűntetés összege minden alkalommal nagyobb lesz és egy idő után már a hatóságok nem fogják szó nélkül hagyni+a felhasználó ezek után perre is mehet.

    Az apple sem áll a törvények felett.

Comments are closed.